GEZONDHEID BEGINT BIJ ZELFCARE

EEN GOED GESMEERD LICHAAM VOOR EEN BETERE GEZONDHEID
—-

OMEGA 3-VETZUREN TEST

De inname van voldoende omega 3-vetzuren is heel belangrijk voor de juiste vetzuurbalans, vooral omdat onze voeding naar verhouding veel ongezonde vetten bevat.

Door de leefstijl en het voedingspatroon van tegenwoordig, is er bij velen een grote verstoring ontstaan in de balans tussen omega 3 en omega 6-vetzuren. We krijgen teveel ongezonde vetten binnen uit bewerkte producten, plantaardige oliën zoals soja, zonnebloemolie en maïsoliën, daarbij wordt er te weinig bewogen, zitten we te veel,  hebben we teveel stress en krijgen we ook nog eens te weinig gezonde Omega 3-vetten binnen.

Gezonde vetten zijn essentieel voor het lichaam om optimaal te kunnen functioneren. Essentieel betekent dat je lichaam het niet zelf kan aanmaken. Onder andere onze hersenen (concentratie, geheugen, leervermogen), de ogen, spieren, het immuunsysteem, de huid, het hart- en vaatstelsel, de slaapkwaliteit en hormoonstelsel zijn hier van afhankelijk. Met name de Omega 3-vetzuren DHA, EPA en ALA zijn super belangrijk voor je  gezondheid. Wil je werken aan je gezondheid, zorg er dan voor dat je goed in je Omega 3-vetzuren zit.

Ben je zwanger? Dan zijn deze Omega 3-vetzuren mega belangrijk voor je kindje in ontwikkeling.

Bronnen van Omega 3-vetzuren

De Omega 3-vetzuren DHA/EPA zitten voornamelijk in vis, schaal- en schelpdieren. Vette vissoorten, zoals zalm, haring en sardines, krill of een visoliesupplement bevatten de meeste vetzuren. Ben je nou vegetariër of lust je geen vis, dan vind je het Omega 3-vetzuur ALA in plantaardige oliën, zoals lijnzaadolie, walnoten, zeewier, avocado en groene bladgroente. De omzetting in het lichaam van ALA naar DHA en EPA gebeurt inefficiënt, waardoor je niet kunt profiteren van het gezondheidseffect van ‘kant-en-klare’ EPA en DHA.

EEN GOEDE BALANS

De balans tussen omega 3-vetzuren en omega 6-vetzuren is belangrijk. Omega 3-vetzuren zijn ontstekingsremmend en omega 6-vetzuren (m.u.v. GLA) juist ontstekingsbevorderend. Zijn er veel ontstekingen op celniveau dan uit zich dat in diverse klachten en ziekte. Hoe weet je nou of je voldoende gezonde Omega 3-vetten binnenkrijgt en niet teveel verzadigde en ongezonde Omega 6-transvetten? Een vetzuurbalanstest geeft je hier tot in detail inzicht in.

METEN = WETEN

Veel lichamelijke klachten zijn gelinkt aan een verstoorde vetzuurbalans: teveel verzadigde Omega 6-vetzuren en een te weinig Omega 3-vetzuren. Om in zicht te krijgen hoe het er in jouw lichaam voor staat is een vetzurentest een must!

Een vetzuren test kost € 85,- 

Wetenschappelijk onderbouwde voordelen van omega 3-vetzuren:

  1. helpt tegen depressie en angst
  2. kan de gezondheid van de ogen verbeteren
  3. kan bij zwangerschap en na de geboorte de hersengezondheid bevorderen
  4. heeft positieve invloed op risicofactoren voor hartziektes
  5. kan symptomen va ADHD bij kinderen verminderen
  6. kan symptomen van metabool syndroom verminderen
  7. kan ontsteking tegengaan
  8. kan auto-immuunziektes bestrijden
  9. kan psychische stoornissen verbeteren
  10. kan leeftijdsgerelateerde geestelijke achteruitgang en Alzheimer bestrijden
  11. zou kunnen helpen bij kankerpreventie
  12. kan astma bij kinderen verminderen
  13. kan vet in de lever verminderen
  14. zouden goed kunnen zijn voor botten en gewrichten
  15. kan menstruatiepijn verlichten
  16. kan wellicht zorgen voor een betere slaap
  17. is goed voor je huid

[bron]

ººIN ACTIE KOMEN IS DE EERSTE STAP
NAAR EEN BETERE GEZONDHEIDºº

error: Content is protected !!

GEZONDHEID BEGINT BIJ ZELFCARE

Laat je inspireren en ontvang met enige regelmaat tips over het verbeteren van je gezondheid op een natuurlijke manier!

Bedankt voor je aanmelding. Ik beloof dat ik je niet zal SPAMMEN.