Ruim een maand geleden gruwelde het over mijn hele lichaam, de haat/liefde verhouding die ik met social Media heb zat ik iedere cel van mijn lichaam. Ik gruwelde van elke business coach die riep in een minimum aan tijd, het maximale te verdienen. Ik gruwelde van de te mooie praatjes en onrealistische beloften. Ik kreeg jeuk van mijn overvolle mailbox met troosteloze blabla-content van mensen waarvan ik hoopte dat ze me zouden inspireren.
___
GOUDEN BERGEN
Ik dacht me te laten inspireren, maar ontdekte dat al deze coaches die elkaar na-apen, me iets veel mooiers gaven: het inzicht hoe ik het níet wilde doen. Ook het laten groeien van deze nieuwe onderneming wilde ik op mijn eigen manier doen. Geen gehoor geven aan alle veelbelovende praatjes van zich succesvol voordoende coaches voelde eerst alsof ik mezelf en mijn bedrijf tekort zou doen. Ook dit ging ik gewoon op mijn eigen manier doen.
Ik besloot rigoureus een maand te stoppen met Social Media en schreef me uit van iedere nieuwsbrief, om erachter te komen welke rol ik wil dat Social Media speelt in mijn onderneming. Genoeg voorbeelden van hoe ik het níet wilde, maar hoe wilde ik het dan wel? Wat heb ik als ondernemer nu geleerd in deze Social Media-vrije maand?
RUST & RUIMTE
Een hoofd vol ideeën werd niet nóg meer geprikkeld, met onzinnige en onnodige informatie. Er was ruimte om dingen te gaan uitwerken. Ik vond het altijd lastig om een doelgroep te bepalen, want wat ik te delen heb is eigenlijk voor iedereen interessant! Toch werkt dat niet om twee redenen: ik bereik niet de mensen met wie ik wil samenwerken en er komen mensen naar mij toe waar ík niet mee wil samenwerken. Ik nam mijn ideale klant in gedachten en kwam tot de conclusie dat ik dat zelf ben.
- Commited
- Onderzoekend
- Openminded
- Geen vluchtige gelukzoeker
- Welwillend
- Niet blindstaren op afstand, maar bereid om een eindje te rijden voor kwaliteit
- Komt niet alleen maar af op gratis
- Neemt de verantwoordelijkheid over eigen leven
- Bereid zijn om ja-maar’en aan de kant te schuiven
- Bereid om in zichzelf te investeren
Ik ga geen succesverhaal vertellen over hoe fantastisch ik ben als ondernemer. Ik ben ook niet van plan sprookjes te vertellen die niet waar zijn om jou binnen te halen. Ik ben realistisch, what you see is what you get. Wat ik je wel wil vertellen is de leerzame weg naar dit punt toe. Heb je interesse? Lees dan dit artikel.
Liefs,
Jennet